Тенденции в творческите професии – какви умения търси индустрията

“Новите и пробивни бизнес модели са емблематични за нашето поколение и е необходимо да бъдат устойчиви и да могат да се справят с евентуална криза. Когато пазарите са нестабилни, онези системи, които могат да съчетаят стриктна методология с ясно изразено творческо мислене, не само оцеляват, но и процъфтяват“ (цитат от „Създаване на бизнес модели“ на Ив Пиньор и Александер Остервалдер).

През месец юни в Милано NABA и Domus Academy представиха изследване на тема “Тенденции в творческите професии“ (Creative Job Trends) на специално събитие, проведено в партньорство с LinkedIn Italia. Анализът акцентира върху “креативни умения“,  „базовите умения“, “работна мобилност“, „най-следвана компания“ и „какво търсят кандидатите в една работа“.

Резултатите от изследването сочат, че най-търсените умения, свързани с креативността, са: потребителски опит, дизайн и развитие на продукт, дигитален маркетинг и нови медии, визуален мърчъндайзинг, устойчив дизайн, графичен дизайн и анимация.

Анализът дава голям приоритет на лидерството като базова компетенция, която представителите на творческите професии трябва да притежават.  В допълнение, когато търсят работа, кандидатите трябва да бъдат сигурни, че културата и ценностите на компанията съответстват на техните.

На събитието присъстваха и представители на шест големи компании от различни индустрии – Helix, Cisco, Coca Cola, Armani, Dalani и Era Zero, които дадоха своята интерпретация на част от резултатите.

С поведеното проучване NABA и Domus Academy за пореден път се утвърждават като едни от най-добрите и практически ориентирани училища за мода и дизайн.

Ако искате да продължите образованието си в една от двете академии, можете да се свържете с нас на info@skylines-bg.com.

Като официален представител на NABA и Domus Academy за България нашето съдействие по време на целия процес по кандидатстване е напълно безплатно.