Италия е държава с дълбоки традиции в областта на гастрономията и мека за любителите на добрата храна.

Широката палитра от регионални продукти и рецепти превръща страната в мечтана дестинация за кулинарен туризъм. Кулинарните стилове в страната са строго регионални. Ако търсите кулинарно приключение и нови емоции, купете си билет за Италия!  Тук е възможно да опитате едно и също ястие, приготвено по напълно различен начин в градове, намиращи се само на 5 км. разстояние един от друг. И всяко от тях разказва историята, бита и традициите на местните, за които готвенето е свещен ритуал от векове. И как иначе, когато храната за италианците е истинско преживяване, без което “la dolce vita”, нямаше да е нарицателно за начина им на живот.

Кратко лирическо отклонение на автора. Представете си следната композиция: Прясно откъснат домат, парче от топъл ръчен хляб, перфектно изпечено месо, апетитна моцарела и аромат на току-що смляно кафе… Усетихте ли как вкусът на Италия вече се разгръща в устата ви?

food and wine

А сега по същество. Безспорно италианската кухня е една от най-разпознаваемите и харесвани в света. Въпреки, че е създадена предимно, за да носи удоволствие, в нея се спазват и някои правила. Особено що се отнася до това как, кога, къде, защо и какво точно се консумира или не. Разбира се, тези норми и етикет търпят някои изключения, но съвсем не са създадени, за да бъдат пренебрегвани. Причините за създаването им най-общо биха могли да бъдат свързани с балансирания и здравословен начин на живот, креативността, удоволствието и семейно ориентираната култура на италианците.

Като се вземе предвид централното място, което храната заема в местната култура, не е изненада, че хранителната индустрия в Италия продължава да процъфтява. Според доклад за конкурентоспособност на италианската агро-хранителна промишленост (ISMEA), хранително-вкусовата индустрия е „голям ресурс“ за Италия, с добавена стойност от над 60 млн. евро. В сектора са наети повече от 1,4 млн.  служители, ангажирани са повече от милион компании и са осъществени международни продажби на стойност 41 млрд. евро.

Но нека не забравяме и виното!

Що се отнася от винопроизводството в Италия, трябва да отбележим, че от средата на миналия век до днес то изживява истински ренесанс, особено що се отнася до количество и качество на продукцията. Средиземноморската държава е един от основните производители на вино в света и се гордее с огромно разнообразие от местни сортове грозде – над 400 вида! Две трети от виното, произведено в страната е със статут DOP – 39% (Protected Designation of Origin) или IGP – 30% (Protected Geographical Information). И двата етикета гарантират на потребителите автентичност и първокласно качество.

Доброто развитие на хранително-вкусовата промишленост, винопроизводството и туризма в Италия, са идеална предпоставка за успешна реализация на млади хора, избрали професия в тези области.

Успешната кариера изисква добро образование, затова ви предлагаме да разгледате следните три магистърски “Food and Wine” програми в Италия, които заслужават вашето внимание.

1. Master course in Brand Design and Management – Food, Wine & Tourism – Istituto Europeo di Design (IED)

 

Чудите ли се какво е да създадеш и управляваш бизнес в областта на гастрономията и туризма? Особено във времена на криза, каквито изживяваме в момента? Питате ли се как се позиционира на пазара винарска кампания, акцентираща върху своята идентичност и история?  Трудно бихме могли да си отговорим на тези въпроси, без да имаме необходимото образование.

В магистърската специализация Brand Design and Management – Food, Wine & Tourism на IED ще имате възможността да изучавате различни дизайн техники. Тези техники са насочени в посока създаване на бранд и подобряване на клиентското преживяне в хорека индустрията. Програмата е с продължителност от 11 месеца и съчетава обучение във Флоренция и Барселона. В кампуса в Барселона, фокусът е поставен върху дизайна на услуги за хотелиерския бизнес и туризъм. От друга страна, обучението във Флоренция предоставя по-широко проучване на винения сектор.

Курсът е предназначен за студенти, които искат да развият по-стратегически, креативен и управленски подход в страстта си към добрата храна, виното и туризма. Специализацията е и добра възможност за опитни професионалисти, които мечтаят да разширят перспективата си, изучавайки италианското и каталонско дизайн мислене в управлението на бизнес, фокусиран върху местните продукти и особености.

Обучението съчетава лекции, конференции, семинари и работа върху реални проекти с италиански и световноизвестни специалисти. Участието в събития на индустрията и посещенията в местни компании също са част от учебната подготовка на студентите. Тези визити демонстрират най-добрите и успешни практики, практикувани от институтициите, заети с дейности в областта на гастрономия, сомелиерство и туризъм.

Профила на учебното заведение, можете да разгледате тук.

***

Очаквайте продължение.